вівторок, 24 листопада 2020 р.

 

                             

Завдання для восьмикласників                                                         

                               Контрольна робота                              Т. Шевченко,  Леся Українка

        І-ІІ рівні  (6 балів)
1. Укажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки: 
      а) «Думи і мрії»;
      б) «На крилах пісень»;
      в) «Відгуки»;
      г) «Сім струн».
2. У якому з віршів Шевченка читаємо рядки: «Заснули думи, серце спить…»:
      а) «Ой три шляхи широкії»;
      б) «Мені однаково, чи буду»;
      в) «Минають дні, минають ночі»;
      г) «Думи мої, думи мої».
3. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:
                             Я його талан співацький
                             Так високо поважаю,
                             Що співцем своїм придворним
                             Я зробить його бажаю.
      а) Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;
      б) ліричному героєві з вірша І. Франка «Мені однаково, чи буду»;
      в) поетові поеми Лесі Українки «Давня казка»;
      г) ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».
4. У якій поезії Т. Шевченка бездіяльність людська порівнюється зі сном:
      а) «Ой три шляхи широкії»;
      б) «Мені однаково, чи буду»;
      в) «Думи мої, думи мої»;
      г) «Минають дні, минають ночі».
5. У творі Лесі Українки «Давня весна»:
   а) передається любов до природи рідного краю як вияв патріотизму письменниці;
   б) поетеса засуджує своїх сучасників, які лише тужать над недолею рідного краю, але нічого не роблять для поліпшення його становища;
  в) висловлюється думка про те, що любов і пошана до рідного слова завжди жила   
  в помислах українського народу;
  г) возвеличується краса весняної природи , за сприяння якої людина забуває про    свою хворобу, самотність. 
6. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Т. Шевченка    «Мені однаково, чи буду»:
      а) його «не пом’яне батько з сином»;
      б) він не побачить Україну;
      в) Україну «злії люди присплять» й ошукають;
      г) ніхто не згадає сироту.
      ІІІ рівень (3 бали) 
1. Обставини створення циклу віршів  Т. Шевченка «У казематі».
2. Стисло розкажіть, що найбільше схвилювало у життєписі Лесі Українки.
3. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка та художніми засобами   виразності:
1  «Доле, де ти? Доле, де ти?                      А  Метафори
       Нема ніякої!»                                        Б   Епітети
2  «Минають дні, минають ночі,               В  Порівняння Минає літо…»                                                 Г  Риторичні запитання, оклики
    3  «шляхи широкії», «червона калина»,             Д  Тавтологія
              «гнилою колодою»
     4  « заснули думи», «серце спить», «гаснуть очі»
ІV рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на тему «Роль митця у суспільстві, служіння музі й народові (за поемою Лесі Українки «Давня казка»)». 

Немає коментарів:

Дописати коментар