НАКАЗ
(Увага! До наказу внесено зміни згідно з наказом МОН №1050 від 8 жовтня 2015 року)
№ 940 від 16 вересня 2015 року
Про проведення державної підсумкової атестації
учнів (вихованців) у системі загальної середньої
освіти у 2015/2016 навчальному році
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 НАКАЗУЮ:
1. Провести з 10 по 20 травня 2016 року державну підсумкову атестацію випускників загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня з трьох предметів.
2. Провести з 1 по 10 червня 2016 року державну підсумкову атестацію випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня з трьох предметів.
3. Провести з 16 по 30 травня 2016 року державну підсумкову атестацію випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня з трьох предметів у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
4. Затвердити переліки навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, що додаються.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на
заступника Міністра Полянського П. Б.
Міністр Сергій Квіт
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
Назва навчального предмету
Примітка
1.
Українська мова
2.
Математика
3.
Українська література
Випускники проходять ДПА з одного з зазначених предметів, який обирається педагогічною радою навчального закладу.
Зарубіжна література
Іноземна мова
Історія України
Всесвітня історія
Правознавство. Практичний курс
Географія
Біологія
Хімія
Фізика
Інформатика
Мова національної меншини*
Інтегрований курс «Література»*
*Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням мов національних меншин
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
Назва навчального предмету
Примітка
1.
Українська мова
2.
Іноземна мова
3.
Математика
Випускник має право обрати один із зазначених предметів незалежно від профілю навчального закладу
Історія
Директор департаменту Ю. Г. Кононенко
учнів (вихованців) у системі загальної середньої
освіти у 2015/2016 навчальному році
в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 НАКАЗУЮ:
заступника Міністра Полянського П. Б.
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
|
Назва навчального предмету
|
Примітка
|
1.
|
Українська мова
| |
2.
|
Математика
| |
3.
|
Українська література
|
Випускники проходять ДПА з одного з зазначених предметів, який обирається педагогічною радою навчального закладу.
|
Зарубіжна література
| ||
Іноземна мова
| ||
Історія України
| ||
Всесвітня історія
| ||
Правознавство. Практичний курс
| ||
Географія
| ||
Біологія
| ||
Хімія
| ||
Фізика
| ||
Інформатика
| ||
Мова національної меншини*
| ||
Інтегрований курс «Література»*
|
*Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням мов національних меншин
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
|
Назва навчального предмету
|
Примітка
|
1.
|
Українська мова
| |
2.
|
Іноземна мова
| |
3.
|
Математика
|
Випускник має право обрати один із зазначених предметів незалежно від профілю навчального закладу
|
Історія
|
Директор департаменту Ю. Г. Кононенко
Методичні рекомендації
щодо проведення державної підсумкової атестації
з української мови в 9 класі
Державна підсумкова атестація з української мови в 9 класі загальноосвітніх навчальних закладів традиційно проводиться у формі текстуального диктанту, який є основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів. Під час державної підсумкової атестації перевірці підлягає також уміння дев’ятикласників належним чином оформляти роботу.
Державна підсумкова атестація з української мови в 9 класі триває одну астрономічну годину (тобто 60 хвилин).
Обсяг тексту – 160 – 170 слів.
ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ
На штампі зазначається дата, наприклад: 10.06.2016 р.
Починають робити записи на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови
за курс основної школи
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я та по батькові у формі родового відмінка)
Рекомендується записувати автора чи джерело після тексту в наступному рядку праворуч з великої літери, не беручи його в дужки й не ставлячи після нього крапки.
На другій сторінці на перших двох рядках записується вид роботи та назва тексту:
Диктант
Тарас Шевченко
Нормативи оцінювання диктанту
Бали
|
Кількість помилок
|
Бали
|
Кількість помилок
|
1
|
15-16 і більше
|
7
|
4
|
2
|
13-14
|
8
|
3
|
3
|
11-12
|
9
|
1+1(негруба)
|
4
|
9-10
|
10
|
1
|
5
|
7-8
|
11
|
1(негруба)
|
6
|
5-6
|
12
|
-
|
Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:
орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
повторювані помилки (в одному і тому ж слові, яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються однією помилкою; однотипні помилки (на одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками;
розрізняють грубі помилки й негрубі (винятки з усіх правил; написання великої букви в складних власних назвах; правопис прислівників, утворених від іменника з прийменниками; заміна одного розділового знака іншим; заміна українських букв російськими, випадки, коли замість одного знака поставлений інший; випадки, шо вимагають розрізнення не і ні - у сполученнях не хто інший, як...; не що інше, як...; ніхто інший не..., ніщо інше не ...; пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушенні їх послідовності);
орфографічні та пунктуаційні помилки на правила, що не включено до шкільної програми, виправляють, але не враховують. Також не вважають за помилку неправильну передачу так званої авторської пунктуації;
за наявності в диктанті більше п’яти виправлень оцінка знижується на один бал.
2. Коли вчитель зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть ніяких записів.
3. Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його читати частинами, роблячи тривалі паузи.
4. Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.
5. Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки (у цьому важливу роль відіграють паузи: ледь помітну паузу роблять у тих місцях, де треба поставити кому, а більш помітну — на місці двокрапки чи тире; явна пауза означає, що треба поставити крапку з комою).
6. Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.
7. Не «збирайте» помилки, зазираючи під час написання диктанту в роботу сусіда (як показує практика, на це, по-перше, витрачається час, якого і так мало, а по-друге, потім часто доводиться шкодувати через помилку, допущену внаслідок такого виправлення).
Пам'ятка для учнів «Як писати диктант»
1. Уважно прослухайте текст диктанту.2. Коли вчитель зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть ніяких записів.
3. Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його читати частинами, роблячи тривалі паузи.
4. Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.
5. Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки (у цьому важливу роль відіграють паузи: ледь помітну паузу роблять у тих місцях, де треба поставити кому, а більш помітну — на місці двокрапки чи тире; явна пауза означає, що треба поставити крапку з комою).
6. Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.
7. Не «збирайте» помилки, зазираючи під час написання диктанту в роботу сусіда (як показує практика, на це, по-перше, витрачається час, якого і так мало, а по-друге, потім часто доводиться шкодувати через помилку, допущену внаслідок такого виправлення).
Загальні питання проведення державної підсумкової атестації з української літератури
Державна підсумкова атестація з української літератури в 9-му класі за курс основної школи проводиться у формі тестування. Його мета – перевірити відповідність знань, умінь і навичок дев’ятикласників програмовим вимогам і оцінити рівень навчальних досягнень учнів. Тестування є швидким, надійним і об’єктивним методом оцінювання. Воно дає змогу охопити весь зміст навчальної програми, тому проведення державної підсумкової атестації з української літератури в такій формі є найдоцільнішим і найефективнішим методом оцінювання. Збірник завдань для державної підсумкової атестації укладено відповідно до чинної програми з української літератури для загальноосвітніх навчальних закладів України.
Тривалість виконання тесту – 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Завдання тесту вимірюють рівень засвоєння програмового матеріалу й сформованість в учнів таких когнітивних рівнів, як знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез і оцінювання. Під час державної підсумкової атестації передбачено оцінити опанування учнями таких змістових ліній, як зміст художніх творів, аналіз художніх творів, літературний процес, відомості з теорії літератури. Кожен тест складається з 25 завдань різної форми.
Завдання 1–16 з вибором однієї правильної відповіді містять чотири або п’ять варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Учні повинні вибрати правильну, на їхню думку, відповідь і позначити її в таблиці.
У завданнях 17–20 дев’ятикласники мають установити відповідність між елементами лівої та правої колонок та вписати літери в клітинки.
Чотири завдання відкритої форми з короткою відповіддю (завд. 21–24) передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення.
Двадцять чотири завдання тесту перевіряють знання змісту вивчених текстів, уміння їх аналізувати, виявляти особливості змісту і форми, порівнювати певний літературний твір із творами інших письменників вивченого періоду. Завдання 25 вимагає написання розгорнутої відповіді на запропоноване запитання. Учні мають надати вичерпну відповідь, сформулювати і прокоментувати проблему, порушену в художньому творі, пояснити позицію автора, указати, чи погоджуються вони з такою позицією, й аргументувати свою думку. Обсяг відповіді – від 100 до 200 слів.
Оцінювання завдань тесту
Завдання 1–16 з вибором однієї правильної відповіді – 0 або 1 бал.
Завдання 17–20 на встановлення правильної відповідності – 0, 1, 2, 3 або 4 бали (кожна правильно визначена логічна пара – 1 бал).
Завдання 21–24 на надання короткої відповіді – 0 або 1 бал.
Примітка Один бал ставиться за повну відповідь, 0,5 бала – за неповну. Завдання 25 на надання розгорнутої відповіді – 0, 1 або 2 бали.
Критерії оцінювання завдання № 25:
2 бали - Відповідь на запитання вичерпна, учень/учениця виявляє розуміння проблеми, порушеної автором у творі, висловлює власне ставлення до неї,
аргументує свої думки, логічно викладає зміст. У відповіді на запитання допущено не більше ніж дві помилки (орфографічні чи пунктуаційні).
1 бал - Відповідь на запитання загалом повна, учень/учениця виявляє часткове розуміння проблеми, порушеної автором у творі, не зовсім переконливо висловлює власне ставлення до неї, нечітко аргументує свої думки, порушує логічний виклад змісту. У відповіді на запитання допущено до п’яти помилок (орфографічних чи пунктуаційних).
0 балів - Учень/учениця не розуміє змісту запитання, підміняє аналіз питання переказом художнього твору або обмежується загальними фразами, відповідь не спирається на художній твір, відсутня власна позиція щодо теми висловлення. У відповіді допущено понад п’ять помилок.
Таблиця переведення тестових балів у 12-бальну шкалу оцінювання
Тестові бали
|
12-бальна шкала
|
1 - 2
|
1
|
3 - 5
|
2
|
6 - 8
|
3
|
9 -11
|
4
|
12 -14
|
5
|
15 – 17
|
6
|
18 – 20
|
7
|
21 – 23
|
8
|
24 – 26
|
9
|
27 – 30
|
10
|
31 – 34
|
11
|
35 - 38
|
12
|
Немає коментарів:
Дописати коментар